„To fakt nejde! Přijeďte se podívat, ale vemte si gumovky!“ zaznělo ráno v našem telefonu. Ačkoli nejde přímo o kriminalitu, rádi pomůžeme u každého případu- A tak jsme na Božkov, do ulice K Jezu, vyrazili.
Volající nijak nepřeháněl, řidiči vozidel, vyjíždějících ze stavby kanalizace, si opravdu nedělají těžkou hlavu z hromad bahna, odpadávajícího z kol těžkých vozů a celá vozovka, v délce několika set metrů, připomíná spíše video ze Sibiře na Youtube, než obyčejnou plzeňskou ulici.
Sídlí zde několik firem, například autoservis Auto Alf, jehož majitel Petr Hyška je ze situace zoufalý: „Přijíždějí nám sem zákazníci s auty na opravu, my auta chceme přebírat čistá a čistá je chceme vracet, jenže auta dojedou s podvozky plnými bahna, což se pak opravovat v dílně prostě nedá. Stejně tak zkušební jízda s drahým autem znamená, že ačkoli jedete krokem, protijedoucí auto vás klidně ohodí sprškou kamení a bahna.“
Sídlí zde i firmy LEKTRANS s.r.o. a PHARMOS a.s., distribuující léčiva: „Rozvážíme léky po lékárnách a jak to vypadá, když z nás odkapává bahno, náklaďáky nám klidně zastříkají auta až do výše předního skla,“ stěžoval si jeden z řidičů.
„Nápravy se u dělníků nedovoláte, když chcete nějakého vedoucího, prostě řeknou, že někde pobíhá a kašlou na vás, jít domů s dítětem je peklo a sousedka má kočárek, s kterým se skoro chodit nedá,“ sdělila nám starší paní z okna, která však nechtěla být jmenovaná.
Vzhledem k tomu, že nám na stavbě nikdo nebyl schopen říci, pod koho vlastně spadají nebo kdo je má kontrolovat, sami jsme podnikli celodopolední anabázi, od příslušného ÚMO Plzeň 2, přes magistrát města Plzeň Odboru správy infrastruktury, až na Odbor investic, kde jsme se konečně dopídili, kdo je za vše zodpovědný.
Vedoucí odboru nám sdělil, že dosud žádnou stížnost neobdržel, ale že od pondělí sjedná nápravu, neboť: „Firmy mají od nás zaplacenou i částku na úklid komunikace.“
Uvidíme tedy po víkendu, zda se na Božkově situace zlepší.