Opět bohužel došlo k podvodu, o kterém již asi po dvacáté informujeme a za roky 2023 a 2024 ho kriminalisté už řeší ve stovkách případů. Přesto další a další lidé věří cizím lidem v telefonu a ochotně běží nacpat své celoživotní úspory do chřtánů podvodníků.
K prvnímu tomuto podvodnému jednání došlo v pátek 12. dubna. "Pětačtyřicetiletou ženu kontaktoval údajný zaměstnanec jedné bankovní společnosti a pod smyšlenou legendou jí sdělil, že někdo chce zneužít její občanský průkaz při čerpání úvěru.
Ženu následně přepojil na pracovníka bezpečnostního oddělení. Ten poškozené ochotně vysvětlil jaké má možnosti, aby nepřišla o své peníze. Navrhl jí zmrazení bankovního účtu až na půl roku, kdy neustálými otázkami a komunikací z ženy postupně vylákal informace, které potřeboval. Tedy především informace o jejím zůstatku na účtu.
Následně jí poradil, aby peníze z účtu vybrala prostřednictvím různých bankovních institucí a různých bankomatů a poté peníze vložila do bitcoinmatu, odkud se jí převedou na takzvaný rezervní účet, který jí založil. Poškozená udělala přesně to, co jí podvodník poradil, a přišla tak o bezmála jeden milion tři sta tisíc korun," podrobně nám popsala tento případ mluvčí policie.
Stejným způsobem přišla o své peníze i šedesátiletá žena, které podvodník navíc sdělil, že z důvodu úniku informací z její banky nesmí teď nikoho kontaktovat, a že věc řeší s pražskou pobočkou. Tato druhá poškozená přišla o tři sta tisíc korun.
Policisté zahájili v obou případech úkony trestního řízení pro podezření ze spáchání přečinu podvodu a dále se jimi zabývá.
Policie připomíná, že žádná banka neřeší únik osobních dat či zneužití účtů klientů telefonicky a nikdy nenabádá své klienty k výběru hotovosti ani k následnému vložení na jiné účty nebo do bitcoinmatu. Takto postupují pouze podvodníci! Buďte prosím obezřetní a nedávejte podvodníkům šanci, aby vás připravili o vaše peníze!
Foto ilustrační