V souvislosti s probíhající rekonstrukcí kruhového objezdu na Borských polích u Makra v Plzni dnes ráno zcela zkolabovala doprava v širokém okolí. Kolony se od kruhového objezdu táhnou až na dálnici D5, ale zablokované byly i ulice Folmavská, Regensburská, Domažlická a další.

Celou situaci navíc výrazně komplikovali bezohlední řidiči, kteří se rozhodli kruhový objezd objíždět po chodnících nebo kolony stojících vozidel dokonce předjížděli protisměrem.

Na toto jednání nás upozornilo několik pořádně naštvaných čtenářů a poslali i videa dokazující jejich tvrzení.

Situace vygradovala natolik, že museli zasáhnout policisté a začít dopravu na kruhovém objezdu řídit. V současné době policisté kruhový objezd uzavřeli a dopravu pouští postupně po jednotlivých ramenech.

"Z důvodu plánované a již započaté rekonstrukce kruhového objezdu v Plzni u Makra se tam tvoří kolony. Apelujeme na řidiče, aby zde při průjezdu dbali zvýšené opatrnosti, věnovali pozornost silničnímu provozu a byli ohleduplní vůči ostatním účastníkům silničního provozu," uvedla dnes ráno také tisková mluvčí policie.
O zahájení rekonstrukce a plánech na rozšíření tohoto velmi frekventovaného kruhového objezdu jsme informovali již v lednu:
Rekonstrukce okružní křižovatky U Makra
Na přelomu února a března budou zahájeny práce na rekonstrukci okružní křižovatky U Makra. Každý, kdo tuto křižovatku pravidelně využívá, zná její problémy a proto věříme, že tuto informaci vítá.Nejpalčivější otázky k tomuto tématu zodpověděl náměstek plzeňského primátora Bc. Aleš Tolar.

Kdy přesně se tedy začne?
První práce začnou příští týden. Zatím sondáže a překládky sítí bez uzavírek. První dopravní omezení nastane v průběhu března.
Co se rekonstrukcí změní?
Dopravně nejzatíženější křižovatka ve městě, kudy denně projíždí desítky tisíc aut, bude po rekonstrukci pro motoristy, cyklisty i chodce bezpečnější a propustnější, odpadne nebo se zkrátí čekání v kolonách.
Jak toho bude dosaženo?
Rozšířením rondelu samotného přidáním třetího jízdního pruhu po celém obvodu, ale také v části okruhu stavebním oddělením jízdních pruhů znemožňujícím nebezpečné přejíždění z pruhu do pruhu.
Zkrátka, nové uspořádání bude řadit auta už předem na hlavních příjezdech ke křižovatce od dálnice, od Borských polí a ze Západního okruhu do nájezdových pruhů dle toho, kudy mají v planu z křižovatky vyjet.
Křižovatka má být nově řízena semafory?
Ano, provoz na křižovatce bude nově také světelně řízen a to na všech paprscích včetně signalizovaných přechodů pro chodce. Světelné řízení umožní nastavit delší intervaly zelené a upřednostnit tím hlavní dopravní tahy.
Do kdy bude rekonstrukce trvat?
Zhotovitel se zavázal dokončit stavbu během podzimu, ale já věřím, že už s koncem léta ty největší komplikace pominou.
Nejde to rychleji?
Šlo by to, ale za cenu úplné uzavírky křižovatky. A touto cestou jsme se spolu s ostatními investory rozhodli nejít. Ze tří rychlostních scénářů, tedy tříměsíční rekonstrukce s úplnou uzavírkou, šestiměsíční rekonstrukce s poloviční uzavírkou nebo devítiměsíční rekonstrukce s omezeným provozem, jsme zvolili ten prostřední, kdy provoz nebude muset být zcela uzavřen, ale cca půl roku bude sváděn vždy do jedné poloviny křižovatky. I tak to bude pro provoz v této části města velká komplikace, všichni s tím musí počítat a místu, je-li to možné, se raději vyhnout. Díky za trpělivost!
Co to bude stát?
Zhruba čtvrt miliardy. O náklady se dělí Město Plzeň se státem (ŘSD) a krajem (SUS PK).