Foto Video

Komplikace na kruháči u Makra i omezení provozu na dálnici D5

Přestavba okružní křižovatky u Makra vstoupila do další fáze, pojďte se společně s námi podívat, jak to zde dnes ráno vypadalo

Autor: Jana Holá pátek 28. března 08:23 , aktualizace 08:25

Dálnice Doprava Nehody

Partner článku – Express servis


     Od dnešního rána dopravu na Borských polích v Plzni komplikuje začátek nové fáze rekonstrukce okružní křižovatky u Makra.

     Od ranních hodin je část okružní křižovatky mezi Obchodní a Folmavskou ulicí zcela uzavřena, takže v podstatě již nejde o kruhový objezd a objízdná trasa vede ulicemi Obchodní, Podnikatelská a U Nové Hospody. 

     Toto omezení potrvá do 5. dubna a Regensburská ulice bude po tuto dobu průjezdná oběma směry.

     Dnes ráno jsme více než hodinu sledovali provoz na tomto místě, vše bylo plynulé a k úplnému zastavení dopravy docházelo pouze na krátké intervaly.
     Jediné velké komplikace jsme zaznamenali, když se neukáznění řidiči pokoušeli urychlit si cestu odbočovacím pruhem, kterým kolonu předjížděli a následně se pokoušeli zařadit zpět do průběžného pruhu, čímž odbočovací pruh zcela zbytečně zablokovali.

Pojďte se společně s námi podívat, jak to v Plzni u Makra dnes ráno vypadalo


Omezení provozu na dálnici D5

     Další komplikaci v dopravě, ale s opravou křižovatky u Makra nijak nesouvisející, způsobila dnes po půlnoci nehoda kamionu na 106. km dálnice D5, tedy u sjezdu na Stříbro, ve směru jízdy z Plzně na Rozvadov. Dálnice musela být v tomto místě nad ránem z důvodu přeložení nákladu a vyproštění kamionu uzavřena.

     Objízdná trasa byla stanovena přes Heřmanovu Huť, a to po souběžné komunikaci II/605 od mimoúrovňové křižovatky na 100. kilometru dálnice a zpět na dálnici na 107. km na mimoúrovňové křižovatce. 

     Krátce po osmé hodině ráno byla dálnice plně zprůjezdněna.


     O zahájení rekonstrukce a plánech na rozšíření velmi frekventovaného kruhového objezdu u Makra jsme informovali již v lednu:

Rekonstrukce okružní křižovatky U Makra

     Na přelomu února a března budou zahájeny práce na rekonstrukci okružní křižovatky U Makra. Každý, kdo tuto křižovatku pravidelně využívá, zná její problémy a proto věříme, že tuto informaci vítá.

     Nejpalčivější otázky k tomuto tématu zodpověděl náměstek plzeňského primátora Bc. Aleš Tolar. 

Kdy přesně se tedy začne?
     První práce začnou příští týden. Zatím sondáže a překládky sítí bez uzavírek. První dopravní omezení nastane v průběhu března.

Co se rekonstrukcí změní?
     Dopravně nejzatíženější křižovatka ve městě, kudy denně projíždí desítky tisíc aut, bude po rekonstrukci pro motoristy, cyklisty i chodce bezpečnější a propustnější, odpadne nebo se zkrátí čekání v kolonách. 

Jak toho bude dosaženo?
     Rozšířením rondelu samotného přidáním třetího jízdního pruhu po celém obvodu, ale také v části okruhu stavebním oddělením jízdních pruhů znemožňujícím nebezpečné přejíždění z pruhu do pruhu.
     Zkrátka, nové uspořádání bude řadit auta už předem na hlavních příjezdech ke křižovatce od dálnice, od Borských polí a ze Západního okruhu do nájezdových pruhů dle toho, kudy mají v planu z křižovatky vyjet.

Křižovatka má být nově řízena semafory?
     Ano, provoz na křižovatce bude nově také světelně řízen a to na všech paprscích včetně signalizovaných přechodů pro chodce. Světelné řízení umožní nastavit delší intervaly zelené a upřednostnit tím hlavní dopravní tahy.

Do kdy bude rekonstrukce trvat?
     Zhotovitel se zavázal dokončit stavbu během podzimu, ale já věřím, že už s koncem léta ty největší komplikace pominou. 

Nejde to rychleji?
     Šlo by to, ale za cenu úplné uzavírky křižovatky. A touto cestou jsme se spolu s ostatními investory rozhodli nejít. Ze tří rychlostních scénářů, tedy tříměsíční rekonstrukce s úplnou uzavírkou, šestiměsíční rekonstrukce s poloviční uzavírkou nebo devítiměsíční rekonstrukce s omezeným provozem, jsme zvolili ten prostřední, kdy provoz nebude muset být zcela uzavřen, ale cca půl roku bude sváděn vždy do jedné poloviny křižovatky. I tak to bude pro provoz v této části města velká komplikace, všichni s tím musí počítat a místu, je-li to možné, se raději vyhnout. Díky za trpělivost!

Co to bude stát?
     Zhruba čtvrt miliardy. O náklady se dělí Město Plzeň se státem (ŘSD) a krajem (SUS PK).

Express servis

Specializujeme se na prodej, servis a opravy mobilních telefonů, servis tabletů a počítačů všech značek. Také poskytujeme servis elektrokoloběžek, upgrade a opravy herních konzolí. V naší nabídce také naleznete širokou škálu chytrého příslušenství pro iPhone, iPad a MacBook.