Foto

Desítky záchranářů i hasičů vyrazily do tunelu

Dnes se konalo obrovské cvičení složek IZS v železničním tunelu u Ejpovic

Autor: Jana Holá 6. listopadu 2018 18:14 , aktualizace 20:16

Hasiči Záchranáři Cvičení

     Dnes během dne zaregistrovali někteří Plzeňáci značně zvýšený pohyb hasičských i záchranářských vozů a dokonce i výjezd evakuačního autobusu hasičů.
     Není však důvod k obavám, k žádnému neštěstí nedošlo - cvičili, abychom my ostatní v případě havárie přežili.

     Dnes totiž proběhlo obrovské, předem plánované cvičení záchranných složek v železničním tunelu u Ejpovic, kde se připravují ke zprůjezdnění jižního tunelového tubusu železničního tunelu na trati 170 Praha - Plzeň u Ejpovic.
     Smyslem stavby tohoto dvoutubusového tunelu je především zkrácení železniční trati z Prahy do Plzně o 6,1 km a zkrácení doby přepravy až o 9 minut, neboť železniční trať již nebude opisovat severní oblouk k Chrástu a údolím Berounky. Tento tunel se svojí délkou cca 4150 metrů stal nejdelším železničním tunelem v České republice.

Železniční neštěstí v tunelu

     Téma: "Dnes došlo k železniční nehodě v jižním tubusu železničního tunelu u Ejpovic. Vlak vykolejil mezi 3 a 4 propojkou. Nehoda je vážná, ve vlaku cestovalo 130 cestujících, z nichž je zraněno 65."
     Na cvičení se podílelo více než 250 hasičů, záchranářů a policistů. Hasiči vyprošťovali zraněné z vlaku a následně je vyváželi na výjezdový portál, kde je třídila a následně ošetřovala záchranná služba. Po ošetření byli všichni zranění odváženi do nemocnic v Plzni.
     Policie pomáhala s uzavřením komunikací, prostoru neštěstí a následně u zraněných prováděla identifikaci.

      Hasiči si potřebovali odzkoušet všechny technické prostředky, které by jejich jednotky mohly použít v případě zásahu uvnitř tubusů. Připravují se na varianty tzv. „teplé nehody“ – čili požáru v jakékoliv možné formě a „studené nehody“, což je jakýkoliv typ nehody bez vývinu tepla a kouře. V rámci poplachového plánu se případný zásah týká 27 jednotek požární ochrany. 

     Záchranáři také dnes potvrdili, že disponují dostatkem odborníků i prostředků, díky nimž případnou nehodu v tunelu zvládnou. Z výjezdové základny Plzeň Doubravka mají portál Plzeň dosažitelný během několika minut. Portál Ejpovice lze naopak nejrychleji obsloužit z Rokycan, kde působí tři výjezdové skupiny ZZS, jedna lékařské a dvě nelékařské. V sídle ZZS PK v Plzni na Borech je pak v nepřetržitém režimu připraveno speciální vozidlo pro události s hromadným postižením osob a další technické prostředky.

     Podrobné zhodnocení cvičení budeme mít k dispozici zítra a připojíme ho.

Foto: KP a Metrostav