Plzeňští záchranáři se loučí se dvěma kolegy, Jiřím Bartoněm a Antonínem Stránským, kteří odcházení na zasloužený odpočinek. Oba muži prakticky celý svůj pracovní život strávili za volanty sanitek doslova všech typů a značek. Jirka Bartoň k záchranné službě, tenkrát ještě KÚNZ - FN Plzeň, nastoupil v dubnu 1985 a Tonda Stránský v červnu 1993, když před tím ještě jezdil u DZS FN Plzeň.
"Oba kluci nám budou moc chybět, oni byli naprosto jedineční svým humorem i řidičským uměním, a to nijak nepřeháním, když říkám, že to byli skuteční páni řidiči.
Mnoha lidem zachránili život, řadu dalších uchránili od trvalých zdravotních potíží a také porodili nejedno dítě. Oba začínali jako řidiči převozových sanitek, tak to prostě dřív chodilo. V té době první diplomovaní záchranáři teprve přicházeli do praxe. Tenkrát sloužily čtyřčlenné posádky, které zdaleka ještě nebyly výjezdovými skupinami," uvedl nám Víťa Sladký ze záchranné služby.
"Na tu dobu skutečně strašně rád vzpomínám. Tenkrát neexistoval internet, ale zato byla v práci pořád velká sranda. A té byli oba kluci opravdovými přeborníky, zvlášť v době, kdy sloužili v jedné partě na Borech. Do telefonů a monitorů se civět ještě nedalo, takže zábavou v době mezi výjezdy byly časopisy, někdo přinesl Svět motorů, jiný Automobil a sem tam někdo Leo.
Koukalo se společně na televizi a vymýšlely se nejrůznější bejkárny. Ta doba byla z dnešního pohledu těžce nekorektní, ale všichni k sobě měli tak nějak blíž," pokračoval Víťa.
V práci záchranář, ve volnu válečník
Jirka, kterého si snad každý zapamatoval podle jeho typického kníru, je obrovským milovníkem historie a veteránů. Vlastní sbírku osmadvaceti historických motocyklů, které sám i restauroval a v roce 2015 si společně se svým synem splnil svůj obrovský sen, když si pořídili americké vojenské vozidlo z druhé světové války.Každý Plzeňák, který se chodí dívat na tradiční květnový Convoy of Remembrance, si jejich Dodge WC 51 Weapons carrier, tedy nosič zbraní vybavený úctyhodnými třemi kulomety, určitě zapamatoval.